Palautukset ja hyvitykset

16.11.2022 alkaen verkkokauppatilauksilla on pidennetty vaihto- ja palautusoikeus alkuperäispakkauksessa oleville käyttämättömille ja myyntikelpoisille tuotteille aina 31.12.2022 asti (ei koske muokattuja/räätälöityjä tuotteita).

Tectorin verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Mikäli ostos ei osunutkaan nappiin, löydät täältä palautusohjeet ja tietoa eri maksutavoilla tehtyjen ostosten hyvityksistä. Huolehdi tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen.

  • Ilmoita palautuksesta aina ennakkoon sähköpostitse kauppa@tector.fi
  • Palautukset ja hyvitykset käsitellään noin kahden viikon sisällä tuotteen lähetyksestä (käsittelyaika ei vaikuta palautusoikeuteen). Hyvityksestä ilmoitetaan sähköpostitse.
  • Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen ja kaikkien mukana tulleiden tarvikkeiden ja ohjeiden on oltava kunnossa ja laitteen on oltava käyttämätön. Tuotteen arvo alenee ja palautus ei välttämättä ole mahdollinen tai hyvitys pienenee, jos siinä on selviä käytön jälkiä tai pakkauksesta puuttuu jotain. Apple-laitteilla jo laitteen asentaminen / käyttöönotto aktivoi laitteen käytetyksi, jolloin laitteen arvo vähenee.
  • Palautuksessa on varmistettava, että Apple-laitteen Find My / Missä on…? -aktivointilukitus on pois päältä. Ohjeet täällä:
    support.apple.com/fi-fi/guide/icloud/mmdc23b125f6/icloud
  • Voit lukea lisää palautusoikeudesta toimitususehdoistamme: tector.fi/toimitusehdot
  • Palautusoikeus koskee vain verkkokaupasta tilattuja tuotteita. Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole automaattista palautusoikeutta.
  • Palautusoikeus ei koske, avattuja ohjelmistopaketteja, sähköisesti toimitettavia tuotteita, kuten ohjelmistolisenssejä, inear-/nappikuulokkeita (hygieniasyyt) eikä erikseen varta vasten asiakkaalle tilattuja, valmistettuja tai muokattuja tuotteita, kuten muokattavia tietokoneita. Tietokoneiden ja muiden käyttöjärjestelmällä varustettujen laitteiden asentaminen ja käyttöönotto päättää palautusoikeuden.

Palautusohjeet eri toimitustavoilla

Täytä palautuslomake

Lataa palautuslomake tilausseurannasta tai omilta asiakassivuiltasi tilauksen alta. Täytä ja tulosta palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä. Mikäli et löydä palautuslomaketta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautus myymälään

Tuotteen voi palauttaa kaikkiin Tector-myymälöihin. Otathan mukaan täytetyn palautuslomakkeen, sillä se nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Esitä myyjälle myös kuitti. Kuitin saat ladattua sähköpostiisi saapuneiden tilaukseen liittyvien ilmoitusten kautta sekä tilausseurannasta tai omilta sivuiltasi, jos tilaus on tehty asiakastiliä käyttäen. Kuittia ei tarvitse tulostaa, vaan riittää, että näytät sen esim. älypuhelimen näytöltä.

Palautus Postiin

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Siirry Postin palautussivulle posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti tai vie paketti suoraan Postin palvelupisteen tiskille ja anna sopimustunnus 637205. Palautus on maksuton, kun käytät sopimustunnusta.

Palautusosoite:
Tekninen toimisto Tektor Oy
Palautukset
Rälssintie 12
00720 Helsinki

Palautus Postin automaattiin

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Siirry Postin palautussivulle posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti ja valitse "Palautus sopimusnumerolla". Sopimusnumero on 637205. Seuraa tämän jälkeen Postin antamia ohjeita.

Palautus DB Schenkerin kautta

Voit tehdä palautuksen DB Schenkerin noutopisteeseen vain, jos tilaus on alun perin toimitettu DB Schenkerin kautta. Alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra tai lähetystunnus tulee ottaa mukaan. Mikäli näitä ei ole tallella, voit pyytää lähetystunnuksen asiakaspalvelustamme tai tehdä palautuksen Postin kautta yllä olevilla ohjeilla.

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Vie paketti DB Schenkerin noutopisteeseen ja kerro, että haluat palauttaa DB Schenkerin lähetyksen. Esitä asiakaspalvelijalle lähetystunnus. Voit myös tehdä palautuksen Smartmile-automaattiin, jos pakkasit tuotteen alkuperäiseen lähetyspakettiin, jossa on kiinni kollitarra. Valitse automaatista “Palauta”, valitse DB Schenker ja näppäile tai skannaa lähetystunnus. Tämän jälkeen valitse paketille sopivan kokoinen luukku ja oikea luukku aukeaa sinulle automaattisesti. Aseta paketti luukkuun ja sulje luukku.

Hyvitys palautetusta tuotteesta

Hyvitämme palautetun tuotteen ostosumman, kun tuote on tarkistettu palautusosastollamme ja täyttää toimitusehdoissa määritellyt palautusehdot.

• Postilla tai DB Schenkerillä saapuvien palautusten käsittely kestää noin 1-2 viikkoa. Saat sähköpostiin ilmoituksen, kun palautuksesi on käsitelty ja tilaus hyvitetty.
• Hyvitys tehdään pääsääntöisesti samalla maksutavalla. Rahoituksella hankittujen tuotteiden kohdalla hyvitys tapahtuu luotonmyöntäjän kautta.
• Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun kaikki tilauksella olevat tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Hyvitysohjeet eri maksutavoilla

Pankkimaksut

Pankkimaksut hyvitetään pääsääntöisesti suoraan sille pankkitilille, jolta maksu on suoritettu. Joissakin tapauksissa Paytrail-maksunvälityspalvelun voi pyytää sinulta sähköpostilla tilinumeroa. Kun palautus on käsitelty, hyvitys maksetaan tilille 1-3 arkipäivässä.

Maksukortti ja mobiilimaksut

Maksukortilla mobiilimaksulla maksetut tilaukset hyvitetään aina samalle maksukortille, jolla ostos on tehty. Hyvitys näkyy kortilla muutaman arkipäivän kuluttua palautuksen käsittelystä.

Rahoituspalvelut

Mikäli tilauksen maksutapana on Tector Easy Upgrade (Klarna), Tector-tili (Resurs Bank), OP-lasku tai Walley (Collector), menee tilauksen hyvitys aina laskuttajan kautta. Hyvitys huomioidaan tehdyn maksusopimuksen mukaisesti.

Lisätietoja rahoituksella hankittujen tuotteiden hyvityksestä saat rahoituspalveluiden asiakaspalvelusta:

Tector Easy Upgrade (Klarna)
Klarnan asiakaspalvelu:
puh. +358 9 425 997 71 (ma-la klo 9-18)
https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

Tector-tili (Resurs Bank)
puh. 09 622 4308 (ma-pe klo 8-18)
email: asiakaspalvelu@resurs.fi
https://www.resursbank.fi/asiakaspalvelu

OP-lasku
Puh. 010 252 5811 Ma-pe 9.00-16.30
email: kuluttajarahoitus@op.fi
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku/ukk

Walley (Collector)
puh. +358 9 3158 9947 (ma-pe 09:00 - 18:00)
email: hello@walley.fi
https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Lahjakortti

Lahjakortilla maksettu tilaus hyvitetään aina lahjakortille.

Suodata tuotteita

Tector
Tector
Ostoskorisi on tyhjä

Päivitetty 20.10.2021

YLEISTÄ

tector.fi on Tekninen Toimisto Tektor Oy:n (jäljempänä Tector, y-tunnus 0700464-5) ylläpitämä verkkokauppa. Tector pidättää itsellään oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.

Lakko, työsulku, vakava epidemia tai pandemia, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa Tectorin noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

ASIAKAS

Yksityisasiakkaat

Tectorin verkkokauppa on avoin yksityishenkilöille Suomessa. Tilaajan täytyy olla täysi-ikäinen ja hänellä on oltava toimitusosoite Suomessa. Yksityishenkilöiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu, jonka kautta voit maksaa verkkopankin kautta, luottokorteilla, mobiilimaksuilla tai lasku- ja osamaksuvaihtoehdoilla. Lue lisää maksutavoista ja -ehdoista täältä.

Yritysasiakkaat

Tectorin verkkokauppa on avoin kaikille yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille Suomessa. Tilaajalla täytyy olla Suomessa toimitus- ja laskutusosoite. Yrityksen tulee olla merkitty kaupparekisteriin. Yritysasiakkaiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu. Lue lisää maksutavoista ja -ehtoista täältä.

REKISTERÖITYMINEN

Yritykset, yhteisöt ja yhdistykset sekä yksityishenkilöt voivat rekisteröityä asiakkaiksi. Rekisteröityminen on ilmaista. Rekisteröitymällä näet kaikki tilauksesi ja niihin liittyvät dokumentit yhdestä paikasta. Halutessasi voit myös liittyä uutiskirjeen tilaajaksi, jolla saat tiedon uusista Apple-tuotteista, kampanjoista sekä tarjouksista.

Rekisteriseloste ja tietosuojakäytäntö.

HINNAT

Verkkokaupassa kaikki hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron (kirjat 10%, muut tuotteet 24%). Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja oikeus hintojen muutoksiin ilman eri ilmoitusta pidätetään. Mikäli tuotteen hinnassa on ilmeinen ja selvä hinnoitteluvirhe, joka asiakkaan olisi pitänyt huomata, on Tectorilla oikeus olla toimittamatta tuotetta kyseisellä hinnalla. Pidätämme oikeuden tarkistaa tuotteiden hintoja, mikäli ne ovat olennaisesti muuttuneet.

MAKSUEHDOT

Lue tarkat maksutapojen kuvaukset ja maksuehdot täältä: Maksutavat ja -ehdot.

TILAAMINEN

  1. Aloita tutkimalla tuotteita ja lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Ostoskori löytyy sivuston oikeasta yläreunasta. Halutessasi voit täältä muokata ostoskorin sisältöä tai siirtyä kassalle klikkaamalla “Tilaa tuotteet”-painiketta.
  2. Kassalla syötä asiakastiedot tai kirjaudu sisään, mikäli olet tehnyt verkkokauppaan tunnukset. Voit luoda tunnukset kassalla yhteystietojen syöttämisen jälkeen.
  3. Valitse haluamasi toimitustapa ja maksutapa.
  4. Hyväksy vielä toimitus-, palautus- ja peruutusehdot rastittamalla valintaruutu. Tilauksen tekeminen edellyttää näiden hyväksymistä.
  5. Klikkaa “Tilaa”-painiketta, jonka jälkeen siirryt maksupalveluntarjoajan järjestelmään, josta näet eri maksuvaihtoehdot. Kun olet tehnyt maksun, palaat verkkokauppaan.
  6. Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, saat sähköpostiisi automaattisen tilausvahvistuksen.
  7. Kun tilauksesi on käsitelty, lähetämme sinulle sähköpostiin noutoilmoituksen myymälästä noudettaville tuotteille tai toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on toimitettu kuljetusyhtiölle toimitettavien tuotteiden osalta. Toimitusvahvistus sisältää kuljetusyhtiön seurantatunnuksen, jolla voit seurata lähetystäsi. Joillakin toimitustavoilla saat linkin seurantaan suoraan kuljetusyhtiöltä.

Mikäli valitsit maksutavaksi “Pyydä ostoskorissa oleville tuotteille leasingvuokraushinnoittelu”, tulee tilaus perille maksamattomana ja olemme yhteydessä sinuun tarjouksella. Nämä eivät vielä sido sinua mihinkään eivätkä varaa tuotteita sinulle.

TOIMITUKSET

Käsittelemme tilaukset normaalisti arkisin 9:00-17:00, kun maksu on suoritettu. Maksut verkkokaupassa tulevat perille välittömästi, kun palaat maksun jälkeen verkkokauppaan. Tilaukset pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti, mutta mahdollinen tuotteiden siirtäminen eri myymälöiden varastojen välillä noutoa tai toimitusta varten voi viedä 1-2 arkipäivää ennen kuin tilaus on valmis noudettavaksi tai toimitettavaksi. Asiakas saa sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilaus on lähetetty Tectorilta tai noutoilmoituksen, kun tuote on myymälässä valmiina noudettavaksi. Toimitustapojen arvioidut kuljetusajat lasketaan siitä, kun kuljetusyhtiö on vastaanottanut tuotteet.

Tuotekorteissa ilmoitetut saatavuudet ovat arvioita ja mikäli tuote on väliaikaisesti loppu tai toimitusarvio poikkeaa merkittävästi ilmoitetusta, olemme yhteydessä asiakkaaseen tarkemmalla arviolla. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla, niin tilaus perutaan. Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Toimituskulut lisätään tuotteen hintaan, ellei toisin ole mainittu. Tutustu tarkemmin toimitustapoihin täällä.

TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Tuotekorteissa ilmoitettu saatavuus kertoo varastotilanteen, joka on myymälöiden yhteissaldo. Tuotteet sijaitsevat siis fyysisesti eri myymälöissä. Tarkkaa myymäläkohtaista saatavuutta voit tiedustella verkkokaupan chatista, asiakaspalvelusta tai suoraan myymälöistä. Tuotekortissa ilmoitetaan myös arvioitu toimitusaika, jos kyseessä on tilaustuote tai tuote on väliaikaisesti loppu. Nämä arviot ovat tukkurien ennusteita ja ne voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

PERUUTUS-, VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Kuluttaja-asiakkailla on etämyynnissä Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Vaihto-ja palautusoikeus ei koske, avattuja ohjelmistopaketteja, sähköisesti toimitettavia tuotteita, kuten ohjelmistolisenssejä, inear-/nappikuulokkeita (hygieniasyyt) eikä erikseen varta vasten asiakkaalle tilattuja, valmistettuja tai muokattuja tuotteita, kuten muokattavia tietokoneita. Tietokoneiden ja muiden käyttöjärjestelmällä varustettujen laitteiden asentaminen ja käyttöönotto päättää palautusoikeuden. Yrityksillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen sovittu kirjallisesti. Mikäli päälaitteen mukana on otettu näytönsuojalasin tai muun lisätarvikkeen asennus, käyttöönottopalvelu tai muu asennuspalvelu, ei tilauksella ole palautus- tai vaihto-oikeutta, koska tuotepaketti joudutaan avaamaan ja laite aktivoimaan ennen toimitusta.

Jos tuotetta ei palauteta sen alkuperäisessä tuotepakkauksessa tai tuote ei ole muuten myyntikelpoisessa kunnossa on Tectorilla oikeus olla palauttamatta asiakkaalle koko myyntihintaa.

Palautuksista on aina erikseen sovittava etukäteen. Tavaraa ei saa palauttaa ennen myyjän antamaa suostumusta ja palautusnumeroa. Myyjän virheestä tai kuluttajasuojalain alaisesta vaihto- ja palautusoikeudesta johtuvan palautuksen rahdin maksaa myyjä edullisimmalla toimitustavalla. Muissa tapauksissa asiakas vastaa palautetun tuotteen kaikista toimituskuluista.

Pyrimme käsittelemään palautukset mahdollisimman pian, kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle. Tässä voi mennä 1-3 pankkipäivää maksutavasta riippuen. Emme vastaanota palautuksia yli 14 päivän kuluttua toimituksesta.

Mikäli huomaat tilauksessa virheen tai haluat peruuttaa tilauksen ennen kuin olet vastaanottanut tuotetta, tulee sinun ilmoittaa asiasta viipymättä Tectorille. Huomaathan, että erikseen varta vasten asiakkaalle tilattavat tuotteet, kuten muokattavat tietokoneet, ovat sitovia ja näiden peruutuksista pidätämme 10% koneen arvosta, mikäli kone on jo ehditty tilata tehtaalta.

Yhteydenotot koskien virheellisiä toimituksia, peruutuksia, vaihtoja ja palautuksia: yhteydenottolomake, kauppa@tector.fi.

TEHDASMUOKATUT KOKOONPANOT

Tehdasmuokattavien kokoonpanojen toimitusajat voivat vaihdella muutamasta viikosta jopa kuukausiin. Huomaathan, että asiakkaan toiveiden mukaisesti tehtaalta tilattavilla muokatuilla koneilla ei ole peruutus-, vaihto- eikä palautusoikeutta. Mikäli tehdasmuokattu kokoonpano joudutaan syystä tai toisesta perumaan tilauksen lähdettyä eteenpäin, veloitamme asiakkaalta 10% tehdasmuokatun kokoonpanon hinnasta.

PUUTTEELLISET JA VIRHEELLISET TOIMITUKSET

Asiakkaan tulee lähetystä vastaanottaessaan tarkastaa, että lähetys on vahingoittumaton. Mikäli asiakas huomaa vahingoittuneen pakkauksen, siitä on ilmoitettava välittömästi tavaran toimittajalle ja tehtävä vahinkoilmoitus Tectoriin.

Jos tuote on virheellinen tai väärä, asiakkaan tulee ottaa viipymättä yhteyttä Tectoriin. Koska myyjä ei voi vaikuttaa tuotteen lopullisiin käyttöolosuhteisiin, kuljetukseen, varastointiin, käsittelyyn tms., tuotteen virheettömyys taataan ainoastaan toimitushetkellä. Tuotteilla on valmistajan tuotetakuu, jonka puitteissa virheellinen tuote korjataan tai vaihdetaan uuteen. Muita vaatimuksia ei hyväksytä.

OMISTUSOIKEUDET JA VASTUU

Tuotteet ovat Tectorin omaisuutta ja omistusoikeus siirtyy, kun kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

Tector ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden tai niiden käytöstä aiheutuneista vällisistä kuluista eikä tulosmenetyksistä. Tuotevirhevastuu rajoittuu maksimissaan tuotteen kauppahintaan.

RIITAKYSYMYKSET

Erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti neuvotteluteitse myyjän ja asiakkaan välillä. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pyritään yhdessä löytämään molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Mikäli näissä neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, niin myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet ratkaistaan joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.