Palautukset ja hyvitykset

Tectorin verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Mikäli ostos ei osunutkaan nappiin, löydät täältä palautusohjeet ja tietoa eri maksutavoilla tehtyjen ostosten hyvityksistä. Huolehdi tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen.

  • Ilmoita palautuksesta aina ennakkoon sähköpostitse kauppa@tector.fi
  • Palautukset ja hyvitykset käsitellään noin kahden viikon sisällä tuotteen lähetyksestä (käsittelyaika ei vaikuta palautusoikeuteen). Hyvityksestä ilmoitetaan sähköpostitse.
  • Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen ja kaikkien mukana tulleiden tarvikkeiden ja ohjeiden on oltava kunnossa ja laitteen on oltava käyttämätön. Tuotteen arvo alenee ja palautus ei välttämättä ole mahdollinen tai hyvitys pienenee, jos siinä on selviä käytön jälkiä tai pakkauksesta puuttuu jotain. Apple-laitteilla jo laitteen asentaminen / käyttöönotto aktivoi laitteen käytetyksi, jolloin laitteen arvo vähenee.
  • Palautuksessa on varmistettava, että Apple-laitteen Find My / Missä on…? -aktivointilukitus on pois päältä. Ohjeet täällä:
    support.apple.com/fi-fi/guide/icloud/mmdc23b125f6/icloud
  • Voit lukea lisää palautusoikeudesta toimitususehdoistamme: tector.fi/toimitusehdot
  • Palautusoikeus koskee vain verkkokaupasta tilattuja tuotteita. Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole automaattista palautusoikeutta.
  • Palautusoikeus ei koske, avattuja ohjelmistopaketteja, sähköisesti toimitettavia tuotteita, kuten ohjelmistolisenssejä, inear-/nappikuulokkeita (hygieniasyyt) eikä erikseen varta vasten asiakkaalle tilattuja, valmistettuja tai muokattuja tuotteita, kuten muokattavia tietokoneita. Tietokoneiden ja muiden käyttöjärjestelmällä varustettujen laitteiden asentaminen ja käyttöönotto päättää palautusoikeuden.

Palautusohjeet eri toimitustavoilla

Täytä palautuslomake

Lataa palautuslomake tilausseurannasta tai omilta asiakassivuiltasi tilauksen alta. Täytä ja tulosta palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä. Mikäli et löydä palautuslomaketta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautus myymälään

Tuotteen voi palauttaa kaikkiin Tector-myymälöihin. Otathan mukaan täytetyn palautuslomakkeen, sillä se nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Esitä myyjälle myös kuitti. Kuitin saat ladattua sähköpostiisi saapuneiden tilaukseen liittyvien ilmoitusten kautta sekä tilausseurannasta tai omilta sivuiltasi, jos tilaus on tehty asiakastiliä käyttäen. Kuittia ei tarvitse tulostaa, vaan riittää, että näytät sen esim. älypuhelimen näytöltä.

Palautus Postiin

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Siirry Postin palautussivulle posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti tai vie paketti suoraan Postin palvelupisteen tiskille ja anna sopimustunnus 637205. Palautus on maksuton, kun käytät sopimustunnusta.

Palautusosoite:
Tekninen toimisto Tektor Oy
Palautukset
Rälssintie 12
00720 Helsinki

Palautus Postin automaattiin

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Siirry Postin palautussivulle posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti ja valitse "Palautus sopimusnumerolla". Sopimusnumero on 637205. Seuraa tämän jälkeen Postin antamia ohjeita.

Palautus DB Schenkerin kautta

Voit tehdä palautuksen DB Schenkerin noutopisteeseen vain, jos tilaus on alun perin toimitettu DB Schenkerin kautta. Alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra tai lähetystunnus tulee ottaa mukaan. Mikäli näitä ei ole tallella, voit pyytää lähetystunnuksen asiakaspalvelustamme tai tehdä palautuksen Postin kautta yllä olevilla ohjeilla.

1. Pakkaa tuote oheistarvikkeineeen hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla.
2. Lisää mukaan palautuslomake tai kirjoita siinä pyydetyt tiedot paperille. Lomakkeen tai siinä pyydettyjen tietojen tulee olla mukana, jotta palautus voidaan käsitellä.
3. Vie paketti DB Schenkerin noutopisteeseen ja kerro, että haluat palauttaa DB Schenkerin lähetyksen. Esitä asiakaspalvelijalle lähetystunnus. Voit myös tehdä palautuksen Smartmile-automaattiin, jos pakkasit tuotteen alkuperäiseen lähetyspakettiin, jossa on kiinni kollitarra. Valitse automaatista “Palauta”, valitse DB Schenker ja näppäile tai skannaa lähetystunnus. Tämän jälkeen valitse paketille sopivan kokoinen luukku ja oikea luukku aukeaa sinulle automaattisesti. Aseta paketti luukkuun ja sulje luukku.

Hyvitys palautetusta tuotteesta

Hyvitämme palautetun tuotteen ostosumman, kun tuote on tarkistettu palautusosastollamme ja täyttää toimitusehdoissa määritellyt palautusehdot.

• Postilla tai DB Schenkerillä saapuvien palautusten käsittely kestää noin 1-2 viikkoa. Saat sähköpostiin ilmoituksen, kun palautuksesi on käsitelty ja tilaus hyvitetty.
• Hyvitys tehdään pääsääntöisesti samalla maksutavalla. Rahoituksella hankittujen tuotteiden kohdalla hyvitys tapahtuu luotonmyöntäjän kautta.
• Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun kaikki tilauksella olevat tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Hyvitysohjeet eri maksutavoilla

Pankkimaksut

Pankkimaksut hyvitetään pääsääntöisesti suoraan sille pankkitilille, jolta maksu on suoritettu. Joissakin tapauksissa Paytrail-maksunvälityspalvelun voi pyytää sinulta sähköpostilla tilinumeroa. Kun palautus on käsitelty, hyvitys maksetaan tilille 1-3 arkipäivässä.

Maksukortti ja mobiilimaksut

Maksukortilla mobiilimaksulla maksetut tilaukset hyvitetään aina samalle maksukortille, jolla ostos on tehty. Hyvitys näkyy kortilla muutaman arkipäivän kuluttua palautuksen käsittelystä.

Rahoituspalvelut

Mikäli tilauksen maksutapana on Tector Easy Upgrade (Klarna), Tector-tili (Resurs Bank), OP-lasku tai Walley (Collector), menee tilauksen hyvitys aina laskuttajan kautta. Hyvitys huomioidaan tehdyn maksusopimuksen mukaisesti.

Lisätietoja rahoituksella hankittujen tuotteiden hyvityksestä saat rahoituspalveluiden asiakaspalvelusta:

Tector Easy Upgrade (Klarna)
Klarnan asiakaspalvelu:
puh. +358 9 425 997 71 (ma-la klo 9-18)
https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

Tector-tili (Resurs Bank)
puh. 09 622 4308 (ma-pe klo 8-18)
email: asiakaspalvelu@resurs.fi
https://www.resursbank.fi/asiakaspalvelu

OP-lasku
Puh. 010 252 5811 Ma-pe 9.00-16.30
email: kuluttajarahoitus@op.fi
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku/ukk

Walley (Collector)
puh. +358 9 3158 9947 (ma-pe 09:00 - 18:00)
email: hello@walley.fi
https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Lahjakortti

Lahjakortilla maksettu tilaus hyvitetään aina lahjakortille.


Tector

Tector
Ostoskorisi on tyhjä

Suodata