Lisähyvityskampanja on päättynyt! 10.3.2024. Voit yhä jättää vanhan laitteen vaihdossa ja saada siitä hyvitystä, mutta lisähyvitystä ei enää ole saatavilla.

Ota Mac mukaasi edullisemmin.

Annamme reilun hyvityksen vanhasta Macistasi, kun ostat uuden Macin.

MacBook Pro M3-siru

Pyydä hyvitysarvio toimivalle Macille chatin kautta tai tule käymään koneen kanssa lähimmässä Tector-myymälässä.

Pyydä hyvitysarvio

Näin se toimii.

Toimivasta Macista reilu hyvitys. Mitä siistimpi laite ja uudempi malli, sitä parempi hyvitys.

Tietoturvallinen tyhjennys. Kaikki sisältö ja tiedostot poistetaan.

Nopeat hyvitykset. Myymälässä hyvitys heti alennuksena uudesta Macista ja verkossa jälkikäteen, kun vanha laite on tarkistettu.

1

Valitse tuotteet.

Anna ystävällisten Apple-asiantuntijoidemme auttaa sinua uuden Macin sekä lisävarusteiden valinnassa. Muista ottaa vanha Mac mukaan.

2

Arviointi.

Myyjä tarkistaa laitteen kunnon ja antaa sinulle hyvitysarvion samalla kertaa.

3

Hyvitys.

Mikäli hyväksyt hyvitysarvion, saat hyvityksen heti käytettäväksi uuden Macin ostoon. Maksa jäljelle jäävä summa sinulle sopivalla maksutavalla ja nauti uudesta Macistasi.

1

Valitse tuotteet.

Valitse haluamasi Mac verkkokaupasta. Syötä verkkokaupan kassalla tilauksen lisätietoihin vanhan Macin malli ja sarjanumero. Lähetä tilaus ja suorita maksu.

2

Toimita vanha laite.

Tuo vanha Macisi myymälään tai lähetä se Postitse vaihtoehdolla "Palauta sopimusnumerolla", syötä sopimusnumeromme 637205 ja seuraa Postin ohjeita. Pakkaa tuote huolellisesti ja liitä mukaan paperi, josta löytyy yhteystietosi, tilausnumero sekä vanhan Macin malli ja sarjanumero.

3

Arviointi ja hyvitys.

Kun olemme vastaanottaneet vanhan Macisi, teemme sille kuntotarkistuksen ja ilmoitamme hyvitysarvion. Mikäli hyväksyt arvion teemme hyvityksen suoraan korjauksena tilauksessa käytetylle maksutavalle. Mikäli et hyväksy arviota toimitamme koneen takaisin, mutta veloitamme sinulta toimituskulut.


Helppoa sinulle.
Helpotus planeetalle.

Kierrätä vanha laite ja voit tehdä ympäristöystävällisen valinnan ja samalla hyötyä! Tarjoamme sinulle mahdollisuuden kierrättää vanhat Apple-laitteesi ja saada niistä hyvitystä uuden hankinnasta. Tämä ei ainoastaan tuo sinulle taloudellisia etuja, vaan myös edistää kestävää kehitystä ja ympäristönsuojelua.

Ympäristöystävällisyytemme ei rajoitu pelkästään hyvityksen tarjoamiseen, vaan olemme sitoutuneet vastuulliseen elektroniikkajätteen käsittelyyn yhteistyössä luotettavien kierrätyskumppaneidemme kanssa.

Vähentää elektroniikkajätettä

Jättämällä vanhan Apple-laitteesi meille kierrätykseen, autat vähentämään elektroniikkajätteen määrää kaatopaikoilla. Elektroniikka sisältää usein haitallisia aineita, ja kierrättäminen on tehokas tapa estää niiden päätyminen ympäristöön.

Säästää luonnonvaroja

Elektroniikan valmistus vaatii luonnonvaroja, kuten metallia ja mineraaleja. Kierrättämällä laitteesi osallistut näiden luonnonvarojen säästämiseen ja vähennät uuden elektroniikan valmistuksen tarvetta.

Energiansäästö

Kierrättäminen säästää energiaa, koska uuden laitteen valmistaminen kuluttaa enemmän resursseja kuin vanhan laitteen uudelleenkäyttö tai kierrätys.

Hyvitys uudesta laitteesta

Tarjoamme sinulle hyvityksen vanhasta Apple-laitteestasi, kun hankit uuden laitteen meiltä. Näin voit päivittää laitteesi ekologisesti ja edullisesti.

Toimimattomien laitteiden kierrätys

Kampanjaaikana emme ainoastaan hyvitä toimivista Maceista, vaan myös toimimattomista. Näin varmistamme, että laitteesi poistetaan ympäristölle turvallisella tavalla.

Yhteistyö kestävien kumppaneiden kanssa

Teemme yhteistyötä vastuullisten kierrätysyritysten kanssa varmistaaksemme, että laitteesi kierrätetään parhaalla mahdollisella tavalla.

Ympäristöystävällisyytemme ei rajoitu pelkästään hyvityksen tarjoamiseen, vaan olemme sitoutuneet vastuulliseen elektroniikkajätteen käsittelyyn yhteistyössä luotettavien kierrätyskumppaneidemme kanssa.

Laitteiden tarkka purkaminen

Toimimattomat laitteet puretaan huolellisesti ja ammattitaitoisesti kierrätyskumppaniemme toimesta. Kaikki osat erotellaan ja luokitellaan materiaalityypeittäin.

Uusiokäyttö ja kierrätys

Toimivat osat, kuten näytöt, akut ja muut komponentit, varastoidaan uusiokäyttöä varten. Uusiokäyttökelpoiset osat voivat päätyä uusien laitteiden valmistukseen, vähentäen siten tarvetta valmistaa uusia komponentteja alusta alkaen. Rikkinäiset osat kierrätetään ympäristöystävällisesti, jotta mahdollisimman vähän elektroniikkaromua päätyisi kaatopaikoille.

Uuden elämän saaminen

Toimivat laitteet kunnostetaan yhteistyökumppaniemme toimesta. Kunnostetut laitteet voivat löytää uuden omistajan ja saada siten jatkoa elinkaarelleen.


Kampanjaehdot

  • Vaihdossa jätettävän laitteen on oltava Mac-tietokone.
  • Hyvitys myymälässä on käytettävä heti uuden Macin ostoon. Verkkokaupassa saat hyvityksen palautuksena tilauksen alkuperäiselle maksutavalle, kun vanha laite on toimitettu Tectorille ja olet hyväksynyt hyvityshinnan.
  • Verkkokauppatilauksissa vanha laite on toimitettava Tectorille 14 vuorokauden sisällä tilauksesta. Hyvitys maksataan palautuksena alkuperäiselle maksutavalle 14 vuorokauden sisällä siitä, kun vanha laite on vastaanotettu.
  • Voit pyytää hyvitysarvion ennakkoon, mutta huomaathan, että arviot voivat muuttua päivittäin. Arvio on suuntaa antava. Lopullinen hyvitysarvio tehdään, kun kone on vastaanotettu myymälässä ja tarkistettu.
  • Hyvityksen voi yhdistää opiskelija-/opettaja-alennukseen.
  • Mikäli laitteesi on alle kuusi kuukautta vanha, tulee alkuperäisestä ostokuitista tai kauppakirjasta esittää kopio. Noudatamme asiassa kuluttajaviranomaisen suositusta.
  • Alle 18-vuotias yksityishenkilö voi hakea hyvitystä ainoastaan huoltajan kirjallisella suostumuksella.

Vanhan laitteen ja siitä saatavan hyvityksen arviointi myymälässä

  • Laitteesta annettava hyvityshinta määräytyy asiakkaan antamien tietojen ja myymälässä tapahtuvan laitteiston ja ohjelmiston diagnosoinnin perusteella.
  • Laitteen kuorissa ei saa olla halkeamia tai murtumia.
  • Kovalevyä ja/tai keskusmuisteja lukuunottamatta, ei tuotteessa saa olla kolmannen osapuolen valmistamaa (ei-Apple) akkua, virtalähdettä, latausjohtoa tai muita osia.
  • Virtalähteen tulee olla ehjä eikä latausjohdon suojakuori saa olla vaurioitunut. Virtalähteessä tulee olla pohjoismainen pistokeliitäntä.
  • iOS-laitteen Find My iPhone (FMI) -toiminto on kytketty pois ja iPhone-Apple Watch -laitepari on purettu.
  • Mikäli asiakas ei hyväksy hyvitysarviota ja haluaa laitteen takaisin lähetettynä, veloitamme toimituskulut 19,90 € verkkokaupasta lähetettävän maksulinkin kautta. Lähetämme laitteen, kun maksu on suoritettu.

Kun laite on toimitettu Tectorille tarkastettavaksi, asiakas takaa, että:

  • Etsi laite -toiminto on kytketty pois.
  • Mahdollinen DEP-omistus on poistettu laitteesta.
  • Tuote on hänen omaisuuttaan ja että se on hankittu laillisesti.
  • Tuote on kokonaisuudessaan maksettu, eikä sitä käytetä lainan vakuutena.
  • Kaikki Asiakkaan antamat tiedot laitteesta, sen kunnosta ja omistuksesta ovat oikeita.

Tector ei vastaa seuraamuksista tai kuluista tilanteissa, joissa Asiakas on rikkonut yllä mainittuja takeita. Nämä ehdot hyväksytään asiakkaan toimesta hyvityksen yhteydessä.

Usein kysytyt kysymykset

Tuo vanha Macisi myymälään samalla, kun tulet ostamaan uutta Macia. Saat hyvitysarvion saman tien myymälässä ja hyvitys tulee heti uuden laitteen ostosta. Mikäli et pääse myymälään voit tilata uuden Macin verkkokaupsta ja postittaa vanhan Macin meille hyvitystä varten, jolloin teemme hyvityksen palautuksena jälkikäteen. Tarkemmat ohjeet löydät tältä sivulta ylempää kohdasta "Näin se toimii.
Tuo vanha Macisi myymälään tai lähetä se Postitse vaihtoehdolla "Palauta sopimusnumerolla", syötä sopimusnumeromme 637205 ja seuraa Postin ohjeita. Pakkaa tuote huolellisesti ja liitä mukaan paperi, josta löytyy yhteystietosi, tilausnumero sekä vanhan Macin malli ja sarjanumero.
Arvioitu hyvityssumma perustuu laitteen tämänhetkiseen markkina-arvoon ja kuntoarvioon. Lopullinen hyvityssumma vahvistetaan, kun laite on tarkistettu.
Kyllä. Avaa chat ikkuna tällä sivulla sivun oikeasta laidasta ja täytä lomake. Ilmoitamme laitteelle suuntaa antavan hyvitysarvion antamiesi tietojen perusteella. Lopullinen hyvityssumma vahvistetaan, kun laite on tarkistettu myymälässä.
Hyvitysarviot ovat päiväkohtaisia, joten arvio voi muuttua. Lopullisen arvion saat vasta, kun kone on tarkastettu myymälässä.
Saat hyvityksen heti käyttöön myymälässä uuden Macin hankintaan. Verkkokaupassa hyvitys maksetaan palautuksena tilauksessa käytetylle maksutavalle, kun olemme vastaanottaneet toimittamasi vanhan Macin ja olet hyväksynyt hyvitysarvion.
Suosittelemme tekemään laitteelle varmuuskopion, jotta voit palauttaa tietosi uuteen laitteeseen. Katso laitekohtaiset ohjeet varmuuskopiointiin. Lisäksi laiteesta tulee poistaa Etsi Macini -lukitus.
Otamme Macien lisäksi hyvitykseen myös muita Apple-laitteita (iPad, iPhone ja Apple Watch).
Kyllä. Voit tuoda Apple-laitteen hyvitykseen, vaikka et ostaisikaan uutta laitetta. Tällöin teemme hyvityksen lahjakortille.
Ei tarvita. Pakkaus ei vaikuta hyvitysarvoon.
Ei tarvita, mutta hyvityshinta on korkeampi, jos tuot mukana toimivan Applen alkuperäisen laturin.
Käynnistyykö laite?
  • Laite käynnistyy kun painat käynnistä-näppäintä.
  • Laite pysyy käynnissä vähintään 7 sekuntia (virtalähde saa olla kytkettynä).
  • Laitteen akun kapasiteetin tulee olla yli 80 %
Onko näyttö ok?
  • Näyttö ja näytön takavalo käynnistyy.
  • Näytössä selkeä kuva (ei poikittaisia viivoja, ei valkoisia täpliä, ei graafisia poikkeumia).
  • LCD ei vahingoittunut (halkeamia, pinnoite kuoriintuu)
  • LCD:tä peittävä lasi ei ole vahingoittunut.
Voiko käyttöjärjestelmän uudelleenkäynnistää?
  • Laite käynnistyy, buuttaa ja avaa desktop- tai sisäänkirjaustumisikkunan.
Onko tietokone fyysisesti kunnossa?
  • Laitteesta ei puutu ulkoisia osia (näytön etupaneeli, pohjasuoja).
  • Laitteessa ei halkeamia (esim. kosketuslevyssä, Apple logossa).
  • Laitteen runko ei ole taipunut (tarkista liittimet, varsinkin ethernet liitin).
  • Laitteessa ei ole lommoja kulmissa.
  • Laitteen runko ei ole paisunut (esim. paisunut akku).
Lisäksi laitteelle ajetaan Applen huoltodiagnostiikka, joka tarkistaa laitteen komponenttien toiminnan.
Myymälässä asioidessasi saat koneen heti takaisin ja voit päättää haluatko ostaa Macin ilman hyvitystä. Mikäli lähetät meille laitteen hyvitysarvioon, voit olla hyväksymättä arviota. Tällöin postitamme laitteen sinulle takaisin, mutta veloitamme sinulta toimituskulut 19,90 € verkkokaupasta lähetettävän maksulinkin kautta. Lähetämme laitteen, kun olet suorittanut maksun. Suosittelemme pyytämään suuntaa antavan hyvitysarvion ennakkoon ja kertomaan mahdolliset viat ennen kuin lähetät laitteen meille, mikäli asioit verkkokaupan kautta.
Kyllä voi. Myymälässä esitä myyjälle todistus. Verkkokaupassa käytä alennuskoodia EDUMAC ja lähetä todistus vastauksena tilausvahvistukseen. Lisätietoja tector.fi/opiskelija

Suodata tuotteita

Tector
Tector
Ostoskorisi on tyhjä

Päivitetty 29.2.2024

YLEISTÄ

tector.fi on Tekninen Toimisto Tektor Oy:n (jäljempänä Tector, y-tunnus 0700464-5) ylläpitämä verkkokauppa. Tector pidättää itsellään oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta.

Lakko, työsulku, vakava epidemia tai pandemia, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa Tectorin noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

ASIAKAS

Yksityisasiakkaat

Tectorin verkkokauppa on avoin yksityishenkilöille Suomessa. Tilaajan täytyy olla täysi-ikäinen ja hänellä on oltava toimitusosoite Suomessa. Yksityishenkilöiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu, jonka kautta voit maksaa verkkopankin kautta, luottokorteilla, mobiilimaksuilla tai lasku- ja osamaksuvaihtoehdoilla. Lue lisää maksutavoista ja -ehdoista täältä.

Yritysasiakkaat

Tectorin verkkokauppa on avoin kaikille yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille Suomessa. Tilaajalla täytyy olla Suomessa toimitus- ja laskutusosoite. Yrityksen tulee olla merkitty kaupparekisteriin. Yritysasiakkaiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu. Lue lisää maksutavoista ja -ehtoista täältä.

Tectorin verkkokauppa on avoin yksityishenkilöille sekä kaikille yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille Suomessa. Tilaajan täytyy olla täysi-ikäinen ja hänellä on oltava toimitusosoite Suomessa. Yksityishenkilöiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu, jonka kautta voit maksaa verkkopankin kautta, luottokorteilla, mobiilimaksuilla tai lasku- ja osamaksuvaihtoehdoilla. Yritysten, yhdistysten ja yhteisöjen tilaajalla täytyy olla Suomessa toimitus- ja laskutusosoite. Yritys-, yhdistys- ja yhteisöasiakkaiden tulee olla merkitty kaupparekisteriin. Yritys-, yhdistys- ja yhteisöasiakkaiden maksutapa on Paytrail-maksunvälityspalvelu. Lue lisää maksutavoista ja -ehdoista täältä.

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Tectorin välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen nimi, y-tunnus, postiosoite ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Tectorin asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Tectorilla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Tectorin asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Tekninen Toimisto Tektor Oy, Rälssintie 12, 00720 Helsinki. Lisätietoja tietosuojaselosteessa.

Verkkokaupassamme käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Verkkokaupassa evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa verkkokaupan sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

REKISTERÖITYMINEN

Yritykset, yhteisöt ja yhdistykset sekä yksityishenkilöt voivat rekisteröityä asiakkaiksi. Rekisteröityminen on ilmaista. Rekisteröitymällä näet kaikki verkkokaupassa tehdyt tilauksesi ja niihin liittyvät dokumentit yhdestä paikasta. Halutessasi voit myös liittyä uutiskirjeen tilaajaksi, jolla saat tiedon uusista Apple-tuotteista, kampanjoista sekä tarjouksista.

Rekisteriseloste ja tietosuojakäytäntö.

HINNAT

Verkkokaupassa kaikki hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron (AppleCare+ -vakuutustuotteet 0 %, kirjat 10%, muut tuotteet 24%). Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja oikeus hintojen muutoksiin ilman eri ilmoitusta pidätetään. Mikäli tuotteen hinnassa on ilmeinen ja selvä hinnoitteluvirhe, joka asiakkaan olisi pitänyt huomata, on Tectorilla oikeus olla toimittamatta tuotetta kyseisellä hinnalla. Pidätämme oikeuden tarkistaa tuotteiden hintoja, mikäli ne ovat olennaisesti muuttuneet.

MAKSUEHDOT

Lue tarkat maksutapojen kuvaukset ja maksuehdot täältä: Maksutavat ja -ehdot.

TILAAMINEN

  1. Aloita tutkimalla tuotteita ja lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Ostoskori löytyy sivuston oikeasta yläreunasta. Halutessasi voit täältä muokata ostoskorin sisältöä tai siirtyä kassalle klikkaamalla “Tilaa tuotteet”-painiketta.
  2. Kassalla syötä asiakastiedot tai kirjaudu sisään, mikäli olet tehnyt verkkokauppaan tunnukset. Voit luoda tunnukset kassalla yhteystietojen syöttämisen jälkeen.
  3. Valitse haluamasi toimitustapa ja maksutapa.
  4. Hyväksy vielä toimitus-, palautus- ja peruutusehdot rastittamalla valintaruutu. Tilauksen tekeminen edellyttää näiden hyväksymistä.
  5. Klikkaa “Tilaa”-painiketta, jonka jälkeen siirryt maksupalveluntarjoajan järjestelmään, josta näet eri maksuvaihtoehdot. Kun olet tehnyt maksun, palaat verkkokauppaan.
  6. Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, saat sähköpostiisi automaattisen tilausvahvistuksen.
  7. Kun tilauksesi on käsitelty, lähetämme sinulle sähköpostiin noutoilmoituksen myymälästä noudettaville tuotteille tai toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on toimitettu kuljetusyhtiölle toimitettavien tuotteiden osalta. Toimitusvahvistus sisältää kuljetusyhtiön seurantatunnuksen, jolla voit seurata lähetystäsi. Joillakin toimitustavoilla saat linkin seurantaan suoraan kuljetusyhtiöltä.

Mikäli valitsit maksutavaksi “Pyydä ostoskorissa oleville tuotteille leasingvuokraushinnoittelu”, tulee tilaus perille maksamattomana ja olemme yhteydessä sinuun tarjouksella. Nämä eivät vielä sido sinua mihinkään eivätkä varaa tuotteita sinulle.

TOIMITUKSET

Käsittelemme tilaukset normaalisti arkisin 9:00-17:00, kun maksu on suoritettu. Maksut verkkokaupassa tulevat perille välittömästi, kun palaat maksun jälkeen verkkokauppaan. Tilaukset pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti, mutta mahdollinen tuotteiden siirtäminen eri myymälöiden varastojen välillä noutoa tai toimitusta varten voi viedä 1-2 arkipäivää ennen kuin tilaus on valmis noudettavaksi tai toimitettavaksi. Asiakas saa sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilaus on lähetetty Tectorilta tai noutoilmoituksen, kun tuote on myymälässä valmiina noudettavaksi. Toimitustapojen arvioidut kuljetusajat lasketaan siitä, kun kuljetusyhtiö on vastaanottanut tuotteet.

Tuotekorteissa ilmoitetut saatavuudet ovat arvioita ja mikäli tuote on väliaikaisesti loppu tai toimitusarvio poikkeaa merkittävästi ilmoitetusta, olemme yhteydessä asiakkaaseen tarkemmalla arviolla. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla, niin tilaus perutaan. Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Toimituskulut lisätään tuotteen hintaan, ellei toisin ole mainittu. Tutustu tarkemmin toimitustapoihin täällä.

TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Tuotekorteissa ilmoitettu saatavuus kertoo varastotilanteen, joka on myymälöiden yhteissaldo. Tuotteet sijaitsevat siis fyysisesti eri myymälöissä. Tarkkaa myymäläkohtaista saatavuutta voit tiedustella verkkokaupan chatista, asiakaspalvelusta tai suoraan myymälöistä. Tuotekortissa ilmoitetaan myös arvioitu toimitusaika, jos kyseessä on tilaustuote tai tuote on väliaikaisesti loppu. Nämä arviot ovat tukkurien ennusteita ja ne voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

PERUUTUS-, VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

Kuluttaja-asiakkailla on etämyynnissä Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Vaihto-ja palautusoikeus ei koske, avattuja ohjelmistopaketteja, sähköisesti toimitettavia tuotteita, kuten ohjelmistolisenssejä, inear-/nappikuulokkeita (hygieniasyyt) eikä erikseen varta vasten asiakkaalle tilattuja, valmistettuja tai muokattuja tuotteita, kuten muokattavia tietokoneita. Tietokoneiden ja muiden käyttöjärjestelmällä varustettujen laitteiden asentaminen ja käyttöönotto päättää palautusoikeuden. Yrityksillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen sovittu kirjallisesti. Mikäli päälaitteen mukana on otettu näytönsuojalasin tai muun lisätarvikkeen asennus, käyttöönottopalvelu tai muu asennuspalvelu, ei tilauksella ole palautus- tai vaihto-oikeutta, koska tuotepaketti joudutaan avaamaan ja laite aktivoimaan ennen toimitusta.

Jos tuotetta ei palauteta sen alkuperäisessä tuotepakkauksessa tai tuote ei ole muuten myyntikelpoisessa kunnossa on Tectorilla oikeus olla palauttamatta asiakkaalle koko myyntihintaa.

Palautuksista on aina erikseen sovittava etukäteen. Tavaraa ei saa palauttaa ennen myyjän antamaa suostumusta ja palautusnumeroa. Myyjän virheestä tai kuluttajasuojalain alaisesta vaihto- ja palautusoikeudesta johtuvan palautuksen rahdin maksaa myyjä edullisimmalla toimitustavalla. Muissa tapauksissa asiakas vastaa palautetun tuotteen kaikista toimituskuluista.

Pyrimme käsittelemään palautukset mahdollisimman pian, kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle. Tässä voi mennä 1-3 pankkipäivää maksutavasta riippuen. Emme vastaanota palautuksia yli 14 päivän kuluttua toimituksesta.

Tarkat palautusehdot löydät täältä: Palautukset ja hyvitykset

Mikäli huomaat tilauksessa virheen tai haluat peruuttaa tilauksen ennen kuin olet vastaanottanut tuotetta, tulee sinun ilmoittaa asiasta viipymättä Tectorille. Huomaathan, että erikseen varta vasten asiakkaalle tilattavat tuotteet, kuten muokattavat tietokoneet, ovat sitovia ja näiden peruutuksista pidätämme 10% koneen arvosta, mikäli kone on jo ehditty tilata tehtaalta.

Yhteydenotot koskien virheellisiä toimituksia, peruutuksia, vaihtoja ja palautuksia: yhteydenottolomake, kauppa@tector.fi.

TEHDASMUOKATUT KOKOONPANOT

Tehdasmuokattavien kokoonpanojen toimitusajat voivat vaihdella muutamasta viikosta jopa kuukausiin. Huomaathan, että asiakkaan toiveiden mukaisesti tehtaalta tilattavilla muokatuilla koneilla ei ole peruutus-, vaihto- eikä palautusoikeutta. Mikäli tehdasmuokattu kokoonpano joudutaan syystä tai toisesta perumaan tilauksen lähdettyä eteenpäin, veloitamme asiakkaalta 10% tehdasmuokatun kokoonpanon hinnasta.

PUUTTEELLISET JA VIRHEELLISET TOIMITUKSET

Asiakkaan tulee lähetystä vastaanottaessaan tarkastaa, että lähetys on vahingoittumaton. Mikäli asiakas huomaa vahingoittuneen pakkauksen, siitä on ilmoitettava välittömästi tavaran toimittajalle ja tehtävä vahinkoilmoitus Tectoriin.

Jos tuote on virheellinen tai väärä, asiakkaan tulee ottaa viipymättä yhteyttä Tectoriin. Koska myyjä ei voi vaikuttaa tuotteen lopullisiin käyttöolosuhteisiin, kuljetukseen, varastointiin, käsittelyyn tms., tuotteen virheettömyys taataan ainoastaan toimitushetkellä. Tuotteilla on valmistajan tuotetakuu, jonka puitteissa virheellinen tuote korjataan tai vaihdetaan uuteen. Muita vaatimuksia ei hyväksytä.

TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa ja kuitissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Tarvittaessa ohjaamme sinut ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöönsä, mikäli tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen asiakkaan edun mukaista. Tectorista ostetun tuotteen voi toimittaa mihin tahansa myynti- ja huoltopisteisiimme.

Aiheettoman huollon tai huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Tector ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Tectorille aiheutuneet kustannukset.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Tector ei takaa, että kolmannen osapuolen ohjelmistot tai digitaaliset elementit olisivat käytettävissä koko tuotteen käyttöiän. Lisäksi ostamalla tuotteen asiakas hyväksyy nimenomaisesti, että Tector ei tiedota mahdollisista ohjelmistoa tai muista sisältöä tai palvelua koskevista päivityksistä eikä niitä toimiteta kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla kuluttajille.

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Tector ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

Tector vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta myynti@tector.fi.

OMISTUSOIKEUDET JA VASTUU

Tuotteet ovat Tectorin omaisuutta ja omistusoikeus siirtyy, kun kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

Tector ei ole vastuussa tuotteiden ja/tai palveluiden tai niiden käytöstä aiheutuneista vällisistä kuluista eikä tulon menetyksistä. Tectorin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Tectorin vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Tector pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa.

Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä. Tiedostojen pelastaminen tuotteen vioittumisen jälkeen on maksullinen lisäpalvelu.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Tector ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Tector ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Tectorin sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Tectorin sopimusehtojen kanssa.

RIITAKYSYMYKSET

Erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti neuvotteluteitse myyjän ja asiakkaan välillä. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pyritään yhdessä löytämään molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Tector pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@tector.fi tai kirjeenä Tekninen Toimisto Tektor Oy, Rälssintie 12, 00720 Helsinki.

Reklamaatiohenkilöstö konsultoi tarvittaessa teknisiähenkilöitä asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa, myymälähenkilöstömme ei käsittele reklamaatioita.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Mikäli näissä neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, niin myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet ratkaistaan joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr).